Szkolenie "Komunikacja kryzysowa" (wyciek danych)
Wprowadzenie
Kryzys to każde wydarzenie, które może wpłynąć negatywnie na wizerunek firmy i jej interesy oraz zaburzyć normalne funkcjonowanie m.in. na skutek działań konkurencji, inwestorów, partnerów, klientów, ale również pracowników. Może być to wydarzenie wywołane czynnikami naturalnymi, ekonomicznymi lub ludzkimi i dotyczyć np. przepisów związanych z RODO.
Najstarsza zasada dotycząca kryzysu w firmie brzmi: „firmy dzielą się na dwa rodzaje – te, które miały kryzys i te, które będą mieć kryzys”.
Kryzys z reguły jest tym ostrzejszy, im mniej jest on spodziewany. W dobrym przygotowaniu antykryzysowym ogromną rolę odgrywa więc zdolność przewidywania zagrożeń. Dzięki trafnej identyfikacji potencjalnie trudnych sytuacji możliwe jest ograniczenie do minimum ich najważniejszej cechy – elementu zaskoczenia. Na ogół przewidzenie zagrożenia pozwala na jego eliminację jeszcze przed pojawieniem się problemu.
Odbiorcy
Dla kogo jest skierowana nasza oferta szkoleniowa?
Dla każdej firmy (zarówno małej jak i dużej), a w szczególności:
- przetwarzającej dane osobowe
- posiadającej pracowników mobilnych (np. przedstawiciele handlowi)
- udostępniającej swoim pracownikom/współpracownikom systemy do pracy zdalnej (np. poczta elektroniczna, CRM)
- takiej, która w sieci Internet posiada swoje aplikacje/strony www (w szczególności takie jak eshop, fora dyskusyjne, aplikacje mobilne, itp)
Jakie umiejętności wyniesiesz ze szkolenia?
Celem szkolenia jest kształtowanie wśród kluczowych pracowników umiejętności komunikacyjnych w zakresie:
- standaryzacji komunikacji wewnętrznej
- umiejętności zarządzania komunikacją wewnątrz i na zewnątrz firmy
- przewidywania wystąpienia możliwych sytuacji kryzysowych
- organizacji zespołu ds. komunikacji/kryzysu w firmie
- zasad komunikacji podczas kryzysu
- umiejętności kontaktów z mediami podczas kryzysu
- przeciwdziałania negatywnym następstwom kryzysu
- minimalizacja szkód wyrządzonych przez kryzys
- odbudowa wizerunku firmy i relacji handlowych
Program szkolenia “Komunikacja podczas kryzysu”
I Co to jest kryzys?
- Definicja kryzysu i jego wpływ na różne obszary działalności firmy
- Etapy sytuacji kryzysowej i ich następstwa
- Negatywne skutki wystąpienia kryzysu (case studies)
II Zarządzanie problemowe i zarządzanie ryzykiem
- Mechanika i efekty zarządzania problemowego
- Mechanika komunikowania ryzyka w organizacji
- Jak przygotować się na kryzys?
III Techniki zarządzania kryzysem
- Wewnętrzne i zewnętrzne aspekty zarządzania kryzysem
- Zespół ds. zarządzania kryzysowego
- Podział ról (prawnicy, zarząd, zespół prasowy, pracownicy)
- Komunikacja wewnętrzna podczas kryzysu
- Komunikacja zewnętrzna (kontrahenci, media, otoczenie)
IV Procedury działania podczas kryzysu
- Przygotowanie na kryzys
- Księga komunikacji kryzysowej
- Podział zadań w sztabie kryzysowym
- Komunikacja z mediami
- Komunikacja z klientami i partnerami handlowymi
- Komunikacja ze organami publicznymi (jeśli dotyczy)
V Odbudowa wizerunku i relacji z kontrahentami
- Analiza wpływu sytuacji kryzysowej na działalność i pozycję rynkową firmy
- Określenie grup docelowych
- Podjęcie aktywnych działań dot. odbudowy zaufania klientów i partnerów handlowych oraz wizerunku firmy
- Wprowadzenie nowych procedur antykryzysowych i działań zmierzających do umacniania pozytywnego wizerunku w grupach docelowych
Masz pytania, chcesz porozmawiać o danym zakresie wdrożeniowym.